Edelliseen viestiin oli tullut kommentti asiasta, että miten pussikuurin jälkeen jatketaan?

Lauantaina kun pussikuuri on ohitse siirrymme hieman suurempaan kcal määrään. Kahden viikon ajan syön n.800 kcal päivässä, jonka jälkeen pitäisi ryhtyä syömään "normaalisti". Kcal määrä on sen verran pieni, joten tässäkin jaksossa syödään 2 pussia päivässä. Saamme ohjeet tätä jaksoa varten. 

Olemme ryhmässä käyneet ihan yksinkertaisia asioita läpi kuten kaupassakäynti ja annoskoko. Itse olen herännyt siihen tietoisuuteen, että tämä projekti on koko loppuelämäkseni ja se miten ennen söin on hengenvaarallista.

Itseäni pelottaa todella paljon pussikuurin jälkeinen aika. Vaikka monesta voi tuntua, että ällöttävää syödä pelkkiä litkuja monta viikkoa, mutta tämän pussikuurin aikana oloni on ollut kaikista mieliteoista huolimatta loistava. Minun ei ole tarvinnut ajatella mitä seuraavaksi söisin ja mihin aikaan söisin ja jaksanko valmistaa ruuan ja minkälaisen annoksen ottaisin ja jne. Kun olen pussiruokaan sopeutunut en haluaisi lopettaa. Pussikuurin aikana minulla ei ole ollut päänsärkyä, väsymystä, ähky -tunnetta eikä närästystä. Närästys minulla ei ennekään paha ollut, mutta silti se niin ärsyttävä kurmotus mahasta on poissa.    

Olen ollut pussikuurilla nyt 9 viikkoa ja 3 päivää. Jäljellä on vielä tämä tiistai, keskiviikko, torstai ja perjantai. Odotan kovasti lauantaita siinä meilessä, että haluan nähdä miltä ruoka maistuu ja miten vatsani reakoi siihen. Pussikuurin alussa söin erimakuisia VLCD valmisteita, mutta kitalaen turpoamisen vuoksi (ilmeisesti allerginen reaktio tomaatista) jätin kaiken muun ja nyt olen syönyt noin 7,5 viikkoa vain suklaanmakuista pussiruokaa. Tämän pussiruuan kohdalla voi itseään hieman huijata, että "juon vain pirtelöä" : )

Uskon ja luotan siihen, että asenteeni on muuttunut tämän reilun 9 viikon aikana. Olen huomannut itseni miettivän ruokaan liittyviä asioita ja ihmetellytkin omaa aikaisempaa käyttäytymistäni ruuan suhteen. 

Jatkossa pyrin kiinnittämään huomiota ruuan laatuun määrän sijaan.