Tänään on minulla syntymäpäivät. Mittariin pyörähtää pyöreitä lukemia. Aamulla tutkin itseäni peilistä ja totesin, että näytän melkolailla samalta kuin eilenkin. Ryppyjä ei ollut tullut ja suupielet oli hymyssä samaan tapaan kuin eilenkin, ehkä vielä pikkuisen enemmänkin Hymy.

Tänään en mieti kaloreita enkä kiloja vaan syön mitä haluan ja hyvillä mielin vielä. Olen menossa ravintolaan syömään ja tänään en huolehdi. Olisi kai hyvä pitää juhlapäivinäkin kiinni terveellisistä elämäntavoista, mutta kun on elänyt epäterveellisesti niin kauan on vähän löysättävä remmiä. Ihmiselle jolle ruoka on ravintoa (onhan se minullekin, mutta ymmärrätte varmaan) ei varmaan koe ruokaa samalla tavalla kuin minä. Minulla ruoka (ja varsinkin herkut) kuuluu kaikkiin olotiloihin. Jos olen surullinen niin syön, jos olen iloinen syön, jos olen yksinäinen syön, jos minulla on tylsää syön ym. eli siis kaikkeen (ihan kaikkeen) liittyy ruoka. Turhauttavaa ajatella koko asiaa, joten en ajattele ja siirryn juhlimaan.